Negatieve reviews voorkomen? Let op deze punten!

negatieve reviews voorkomen

Heb je met negatieve reviews te maken? Dan hoef je niet bang te zijn, want je kan op een relatief simpele manier voorkomen dat dit je overkomt. Bovendien is statistisch bewezen dat het overgrote deel van de reviews positief is. Je kan dus rustig met product reviews gaan werken. Het is alleen belangrijk dat je goed weet wat je doet. De juiste reviewaanbieders plaatsen zowel de positieve als negatieve reviews, zolang ze legaal zijn en aan de voorwaarden voldoen. Kritische geluiden zijn dus helemaal niet erg. Dit kan je namelijk helpen. 

Waarom niet altijd positief?

Positieve reviews worden eerder gegeven dan negatieve reviews. Toch wil je niet dat het alleen maar positief is. Dit komt namelijk niet geloofwaardig over. Daarom moet je juist werken met Feedbackcompany.com. Zowel te veel negatieve als te veel positieve reacties maakt mensen achterdochtig. Dat neemt niet weg dat veel positieve reviews verzamelen en slechte voorkomen wel aan te raden is. Doe dit op een legale manier, want alleen dan heb je er profijt van.

Zo voorkom je negatieve reviews

In de eerste plaats moet je zorgen dat je producten en diensten op orde hebben. Mensen die altijd klagen win je niet voor je, maar de meeste mensen waarderen goede service. Zorg ook voor goede timing. Laat consumenten dus pas beoordelen nadat je het product hebt afgeleverd. Dit komt de beoordeling ten goede. Zorg ook dat je reviews eenduidig zijn. Dit maakt het herkenbaar, zo kan je misverstanden helpen voorkomen. Zorg voor voldoende informatie over de producten. Dit voorkomt veel teleurstellingen die in reviews worden geuit. Ook is het belangrijk om toegankelijk te zijn om klanten tegemoet te komen. Kom daarnaast ook je beloften na, dit voorkomt ook teleurstellingen. Zorg ook dat je goodwill toont. Dit zal je namelijk meer opleveren, ook al verlies je enkele euro’s doordat je net wat meer moet doen.

Alles op goede wijze doorvoeren

Wanneer je kijkt naar al deze mogelijkheden, dan kan je dus met hele normale ingrepen al heel veel negatieve reviews voorkomen. Het is vooral belangrijk dat je de consumenten de ruimte geeft als ze eenmaal een bestelling hebben geplaatst. Door beoordelingsplatforms te omzeilen en zelf klanten actief te benaderen kan je al heel veel goeds doen. Maak je bovendien geen zorgen als er toch wat negatieve geluiden te horen zijn. Dit maakt het authentiek. Daarnaast kan je de kritiek gebruiken om zo je eigen diensten en producten te verbeteren voor de toekomst.