Marketing

Hoe narrowcasting voor jouw bedrijf kan werken

Met narrowcasting zend je informatie uit aan een specifieke groep mensen. Dit wordt gedaan op moderne beeldschermen, welke individueel te bedienen zijn. Het wordt op een brede manier en binnen verschillende branches ingezet. Grote bedrijven maken er veelvuldig gebruik van, maar ook kleine ondernemingen weten steeds meer hun weg te vinden in de wereld van digitale beeldschermcommunicatie. 

Narrowcasting voor klanten

Het bieden van een digitale klantervaring is ontzettend waardevol. Je kunt awareness creëren bij je klanten, aanbiedingen delen (voor upsells bijvoorbeeld) en retentie realiseren. Voldoende redenen om goed na te denken hoe je narrowcasting op een goede manier in kunt zetten. Beeld zegt mensen veel meer dan tekst en blijft ook in heel veel gevallen beter “hangen” bij mensen. Case studies wijzen uit dat de display schermen kunnen leiden tot wel meer dan 30% omzetstijging. Dit onder meer door impulsaankopen te stimuleren. Narrowcasting als extra klantenservice zorgt voor meer tevreden bezoekers. Je voorkomt misverstanden en kunt een betere klantervaring bieden. 

 

Narrowcasting voor personeel

Ook voor personeel kun je narrowcasting goed inzetten. Hoe leuk is het wel niet om je personeel of collega’s af en toe eens in het zonnetje te zetten. Door actuele gebeurtenissen, zoals een verjaardag of een meer werk gerelateerd succes aan al je medewerkers te tonen. Mensen houden van waardering en dat is op deze manier uitstekend te realiseren. Interne communicatie en actuele nieuwswaardige artikelen delen vergroot de betrokkenheid van personeel aanzienlijk. Veel bedrijven en MT-leden worstelen er nog mee hoe ze de werkvloer goed kunnen bereiken en kunnen laten zien dat ze waardering voor hen hebben. Door narrowcasting kun je de interne communicatie verder optimaliseren en dus de betrokkenheid vergroten. 

 

Narrowcasting voor bezoekers

Bezoekers van een beurs kun je door middel van narrowcasting beïnvloeden en letterlijk een bepaalde kant op sturen. Door digitale bewegwijzering toe te passen kun je ervoor zorgen dat mensen niet verdwalen in de grote bedrijfsruimte. Dat is zeker niet het enige, want met de juiste toepassing van de narrowcasting software kun je namelijk echt een beleving aan bezoekers meegeven. Bezoekers inspireren en activeren zijn zaken die teweeggebracht kunnen worden door narrowcasting. 

Zoals hierboven beschreven is narrowcasting (ook wel digital signage) niet alleen interessant voor het aantrekken van nieuwe klanten maar ook voor personeel en je huidige klanten kan het waardevol zijn om narrowcasting te overwegen. Voor veel evenementen en in veel bedrijfsgebouwen wordt het al gebruikt en dat is niet voor niets. Narrowcasting werkt in de meeste gevallen gewoon ontzettend goed en is voor zowel klant, personeel als bezoeker een waardevolle toevoeging op de beleving.