Dit zijn de voordelen van wayfinding op locatie

Wayfinding is voor elk bedrijf wel handig. Het maakt het uit of dit fysiek is of online. Door middel van wayfinding maak je het mogelijk om, voor bezoekers, medewerkers en leveranciers, makkelijk de weg te vinden. Dit geeft een beter gevoel. Uit onderzoek is gebleken dat meerder mensen hierdoor minder stress ervaren. Door middel van wayfinding hoeven de bezoekers, medewerkers en leveranciers niet heel de winkel door te lopen. Ze kunnen gericht winkelen. Ook is het mogelijk om gebruik te maken van bepaalde diensten. Door middel van wayfinding is dit ook mogelijk. Wayfinding is te verkrijgen via websites, zoals Sizo signs

Positieve ervaring

Een van de voordelen van wayfinding op locatie is dat wayfinding erg veel positieve ervaringen veroorzaakt. Het kan een hele belangrijke bijdrage leveren aan de uitstraling van een gebouw. Het eerste wat mensen zien, is het gebouw. Hier begint de ervaring dan ook. Wanneer het gebouw makkelijk te vinden is door bezoekers dan wordt die als iets positiefs ervaren. Dit geldt ook voor in de winkels en gebouwen zelf.  

Belevingscomponent 

De wayfinding kan gebruikt worden om bepaalde ruimtes op te leven. Bij wayfinding kan gebruikt worden van vele verschillende soorten kleuren en lampen bijvoorbeeld. Dit laat een bepaalde ruimte helemaal opleven. Een saaie parkeergarage is niet te vergelijken met een garage waar er gebruik wordt gemaakt van vele verschillende soorten kleuren en verlichting. Dit is een hele andere ervaring. 

Verhoogd veiligheidsgevoel

De wayfinding zorgt ervoor dat het veiligheidsgevoel bij bezoekers, medewerkers en leveranciers wordt verhoogd. Dit komt doordat mensen dan weten in wat voor ruimte zij zich bevinden. Ze weten waar ze naar toe moeten en waar zij naar toe kunnen. Wanneer er iets gebeurt dan weten zij ook waar zij naar toe moeten. Door het veiligheidsgevoel wordt winkelen en wandelen in een bepaald gebouw veel fijner. 

Goed voor het bedrijf

Wayfinding kan erg goed zijn voor het bedrijf. Dit komt doordat mensen binnen jouw bedrijf of gebouw makkelijk kunnen verplaatsen. Deze positieve ervaringen kunnen ook positief uitpakken voor het bedrijf. Deze mensen zullen namelijk vaker langskomen. Ook zullen zij jouw bedrijf sneller aanraden aan anderen.