Het is totaal niet gek als het woord SEA jou niet zoveel zegt. Toch is het wel belangrijk om er in ieder geval een beetje van weet, mocht je online marketing willen inzetten. SEA is eigenlijk niets anders dan zoekmachine adverteren. Dit is een bekend fenomeen binnen de online marketing. Het is iets anders dan SEO, wat overigens een klein beetje lijkt op SEA. Werk je op de SEA-afdeling? Dan houd je je over het algemeen bezig met het opzetten, monitoren en bijsturen van advertenties. Het gaat hier om advertenties binnen zoekmachines. Dit alles is gebaseerd op welk doel je wilt bereiken met je onderneming. Meer weten? Aarzel dan niet om verder te lezen. 

Waarom je het moet inzetten

Maar waarom zou je SEA eigenlijk inzetten? Is dat überhaupt wel nodig? Misschien geloof je het niet meteen, maar het is erg effectief om deze marketingtool te gebruiken. Iedere online marketeer zal het hier waarschijnlijk wel mee eens zijn. Dit heeft te maken met dat in de online wereld zoekopdrachten heel erg belangrijk zijn. Al helemaal voor je eigen onderneming. Hoe vaak zoek jij zelf iets op via Google of Bing? Waarschijnlijk dagelijks. Dit betekent dat je niet de enige bent die dit doet. En daarom is het effectief om je bezig te houden met zoekmachine adverteren. Op deze manier creëer je namelijk zichtbaarheid op het wereldwijde web.

 

Wat het kostenplaatje ongeveer zal zijn

Je zult je waarschijnlijk afvragen hoeveel het eigenlijk kost om SEA in te zetten. Want helaas komt hier een prijskaartje bij kijken. Eigenlijk moet je het kostenplaatje zien als twee verschillende delen. Je betaalt namelijk enerzijds Google, zodat je de mogelijkheid hebt om te adverteren. Anderzijds ga je waarschijnlijk een externe partij inzetten die de Google Ads advertenties zal opzetten en monitoren. Hier kan dus niet een definitief prijskaartje aan gehangen worden. Het verschilt per marketing bedrijf hoeveel je zult moeten betalen. Meer weten? Neem dan een bezoekje aan Positive Digits