Wilt u in 2021 beter zichtbaar zijn op Google ? SEO op Google, de eerste bron van verkeer voor de website en de belangrijkste bron van zaken voor het bedrijf, vereist alle aandacht en het advies van een zoekmachinemarketing bureau. Inderdaad, het jaar 2020 en de COVID-19-crisis hebben bedrijven niet gespaard die niet afhankelijk waren van internet of zoekmachinemarketing om hun activiteit te ontwikkelen. Door een groot deel van het jaar beperkt door te brengen, zijn de consumenten massaal naar het internet gegaan om hun aankoop te doen. Het is een veilige gok dat deze nieuwe consumptiegewoonten zullen blijven bestaan: het internet vertegenwoordigt een ongelooflijk groeipotentieel voor de meeste van hen. In 2021 liggen er absoluut kansen om business te genereren dankzij zoekmachine marketing!

1 – BEPAAL DE JUISTE STRATEGIE

Om een ​​goede long tail-strategie te definiëren , is het allereerst nodig om erg gefocust te zijn op semantisch onderzoek. Het is een belangrijke taak om deze lange verzoeken van internetgebruikers op te sommen. Vragen worden steeds belangrijker in Google Zoeken. Je kunt Google-functies zoals “Gerelateerde zoekopdrachten” of “Mensen vragen ook” gebruiken voor een algemene zoekopdracht.  Welke zoekwoorden zorgen voor het meeste SEO-verkeer? Wat zijn de pagina’s of producten die het verdienen om in een specifieke zoekopdracht aan te werken? Een textielverkoper kan zich bijvoorbeeld de vraag stellen hoe belangrijk het is om de maat, kleur of zelfs het materiaal van zijn product aan te geven.

2 – KIES DE GERICHTE VERZOEKEN

Zodra de pagina’s en trefwoorden zijn vermeld, is het belangrijk om ze te kunnen rangschikken en prioriteren. De lijst met long tail-zoekwoorden is inderdaad erg substantieel. Er moet met veel criteria rekening worden gehouden om de prioriteitspagina’s en trefwoorden te selecteren:

  • Conversiepercentage van pagina
  • Interesse van de pagina in de algemene verwijzingen naar de site
  • Zoekvolume
  • Concurrentie op het trefwoord

3 – OPTIMALISEER PAGINA’S VOOR DE LONG TAIL SEO

Optimalisatie voor de lange staart doorloopt dezelfde pijlers als Google SEO als geheel: inhoud, techniek en linkbuilding . Content is de nummer 1 hefboom voor de SEO-long tail. Door het aantal blogartikelen, FAQ’s, gedetailleerde productcontent te vergroten of een woordenlijst te ontwikkelen, verrijk je je site en geef je jezelf de middelen om jezelf te positioneren op meer trefwoorden en in het bijzonder de trefwoorden van de long tail. Voeg daar technische optimalisatie aan toe en vind goede backlinks om posities en gekwalificeerd verkeer te winnen.

De long tail is even geschikt voor een website die al erg goed scoort op generieke zoekwoorden als op sites die niet kunnen scoren. Onthoud dat lage zoekvolumes vermenigvuldigd met een groot aantal zoekwoorden veel verkeer genereren! De long tail strategie is een essentieel onderdeel van de Google SEO-strategie van grote merken en zoekmachine marketing bureaus.