Relatiegeschenken? Bepaal uw doelgroep!

Wist u dat het vijf keer zo veel kost om een nieuw klant aan te trekken dan om een bestaande klant te behouden? Een klantrelatie opbouwen is ontzettend belangrijk. Zeker in de tijd van het internet, waarin “rondshoppen” gemakkelijker gaat dan ooit. Een loyale klant is goud waard. Bedenk eens eerlijk voor uzelf, doet u eigenlijk wel genoeg om loyale klanten binnenboord te houden? En wat zou u nog extra kunnen doen? Wij hebben een aantal tips.

Doelgroep

Op deze website vind u een ruim assortiment voordelige artikelen, die enorm geschikt zijn om weg te geven, give-aways dus. Met de give-aways verhoogt u de bekendheid van uw merk en vergroot u de merkherkenning van potentiele klanten. Loyaler zullen uw bestaande klanten er echter niet van worden, ze zijn immers al bekend met uw merk. Het is dus belangrijk om te kiezen voor een persoonlijker product, dat een hogere “perceived value” heeft. Met perceived value bedoelen we de waarde die de ontvanger aan een gift geeft. U kunt de mooiste en duurste lipgloss als gift geven, maar de meeste mannen zullen hier niet erg veel waarde aan hechten. Lage perceived value dus. Een hoge waarde zou u kunnen genereren door een setje kleurpotloden aan een kind te geven. Met een klein cadeau – dat niet veel kost – maakt u een kind héél blij. Echter, kinderen zullen hoogstwaarschijnlijk geen producten bij u aanschaffen. Het is dus belangrijk de doelgroep niet uit het oog te verliezen bij het aanschaffen van relatiegeschenken van Budgetgift.nl. Dit kunt u doen door vooraf te bepalen wie uw belangrijkste relaties zijn. Mannen, vrouwen? Techneuten, haarverzorgers of CEO’s? Kies hierbij voor één of twee van de belangrijkste groepen en schaf hier geschenken voor aan. Kortom: door te investeren in  een relatiegeschenk dat goed bij de doelgroep past, kunt u de waarde van de gift verhogen, zonder dat het u meer geld kost!

Persoonlijk

Heeft u uw doelgroep(en) bepaald? Dan is het nog belangrijk om te weten dat een persoonlijke gift meer impact heeft dan “zomaar iets”. Laat daarom de producten bedrukken met het bedrijfslogo of een pakkende, persoonlijke tekst. Op deze manier zal de ontvanger een sterkere band opbouwen met uw merk, en dat is wat we uiteindelijk willen.

Ideeën

Op het moment dat wij er zelf niet uit komen, nemen we vaak gewoon contact op met onze relatiegeschenken leverancier BudgetGift. Zij hebben veel ervaring met de verschillende doelgroepen, en weten precies wat goed in de smaak zal vallen bij uw relaties. Aarzel dus niet om contact met hen, of uw eigen leverancier op te nemen.