Een grafisch ontwerp laten maken; een creatief proces

Wil je voor je bedrijf een grafisch ontwerp laten maken en zoek je een grafisch vormgever? Er zijn veel ontwerpbureaus. Je kunt de websites bezoeken en alvast bekijken of de stijl van de ontwerpen je aanspreekt.

Je kunt tegenwoordig natuurlijk zelf een ontwerp maken en dat gebruiken voor je bedrijf. Maar een grafisch ontwerper kan een creatief en professioneel ontwerp maken waar je jarenlang tevreden mee zult zijn.

Een logo laten ontwerpen

Een goed logo is erg belangrijk. Op welke manier wil je dat je bedrijf een eigen identiteit uitstraalt? De klant moet het logo kunnen onthouden. Zorg dat het logo past bij de doelgroep. Als de wensen en eisen van de klant zijn genoteerd, kan de grafisch vormgever beginnen. Hij maakt eerst een ruwe schets. De klant krijgt een indruk hoe het er ongeveer uit komt te zien. Na de feedback wordt het definitieve logo ontworpen. Een logo kan uitgebreid worden met een illustratie of animatie. Je kunt logo en huisstijl in combinatie laten ontwerpen. Dan heb je meteen het visitekaartje, briefpapier de factuur en website. Het is belangrijk dat de huisstijlelementen technisch goed in elkaar zitten. Andere partijen, zoals de zeefdrukker kunnen met de juiste grafische applicaties de bestanden gebruiken. Als je een grafisch ontwerp laat maken, kun je erop vertrouwen dat de grafisch ontwerper zijn best doet om een top resultaat te bereiken. Hij wil natuurlijk ook graag dat zijn ontwerp een onvergetelijke indruk achterlaat bij je potentiële klanten. Hij is professioneel, creatief, beheerst de technische vaardigheden en heeft de mogelijkheden om een mooi grafisch ontwerp te creëren.

Een website vormgeven

Het idee wordt eerst voorgeschetst. De typografie en de kleur worden besproken. Het is belangrijk om te bespreken welk doel je website heeft. Het is belangrijk dat het een goede content heeft en dat je gemakkelijk kunt navigeren. Ook moet de boodschap helder zijn. Je kunt op je website diverse mogelijkheden aangeven, zoals het plaatsen van een bestelling, het vragen van informatie, het inschrijven voor een nieuwsbrief, het invullen van een contactformulier en het aanvragen van een offerte.

Folders, brochures, flyers en leaflets

Op een folder of brochure kun je prima je boodschap of visie op een originele wijze overbrengen.

Een folder moet de klant er toe aanzetten om een aankoop te doen of een bezoek aan je showroom of bedrijf te brengen. De brochure is uitgebreider en kan veel meer informatie bevatten. De flyer is een goedkoper middel om de klant te bereiken. Al deze middelen dienen één lijn te vormen met de huisstijl en aan te sluiten bij de dienst of product.

Meer mogelijkheden

Verder kun je denken aan billboards, reclameborden, reclamevlaggen, bedrijfsauto’s en banners. Maar ook kleinere artikelen zoals bedrijfskleding, T-shirts, koffiebekers en pennen kun je voorzien van je logo. Cadeautjes voor klanten zijn de ideale manier om je bedrijf te laten spreken.

Een grafisch ontwerp laten maken is een creatief proces van de grafisch vormgever in samenwerking met de klant. Het eindresultaat geeft je bedrijf een eigen ‘gezicht’.

Bron: Solid Results